Onze ambulant begeleiders worden steeds creatiever nu deze situatie voorlopig nog gehandhaafd blijft. “Hoe begeleiden we de cliënten nu bij het huishouden?” Cliënten hebben vaak vragen als: “Wat moet ik wanneer doen, met welk schoonmaakmiddel en wanneer is het goed genoeg?” Het plannen, organiseren en uitvoeren vergt wat ondersteuning van de begeleider die dat nu op afstand moet doen. Maar zelfs telefonisch is dit mogelijk! Zo vertelt een van de begeleiders: “Ik bel nu de cliënt om af te spreken wat er moet gebeuren in het huishouden en bespreek hoe hij/zij denkt dit het beste aan te kunnen pakken. De cliënt gaat van start en stuurt een foto als het klaar is als stok achter de deur. In het volgende telefoongesprek bespreek ik hoe het gegaan is en of de cliënt nog ergens tegenaan liep wat de volgende keer anders kan.” Naast hulp van begeleiding zien we dat cliënten op verschillende woonlocaties ook elkaar helpen door een boodschap voor elkaar te doen of een luisterend oor te bieden. Complimenten voor ieders hashtagcreativiteit en hashtagsamenwerking !